Hola Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sabine Berkhout - WaarBenJij.nu Hola Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sabine Berkhout - WaarBenJij.nu

Hola Barcelona

Door: Sabine Berkhout

Blijf op de hoogte en volg Sabine

13 September 2015 | Spanje, Barcelona

Hola Amigos,

Wow, Barcelona, what a lovely city!

Sinds m'n eerste reis naar Zweden, heb ik altijd het gevoel blijven houden dat ik dat ooit nog eens over zou doen. En hier ben ik dan, in Barcelona, voor even alles achter gelaten om nieuwe mensen, culturen en gewoontes te leren kennen.

De tijd vliegt voorbij. Zondag 6 september kwam ik aan op Barcelona airport. Allereerst m'n sleutels opgehaald en vervolgens m'n appartement opgezocht. Het was 30min. lopen, dus dacht dat doe ik wel even, maar dit was wel een kleine miscalculatie met m'n zware koffer en rugtas! Maar agh work out zat er ook weer op. Het appartement is netjes en een fijne locatie. Op het moment woon ik met twee Italiaanse jongens. En werd meteen gevraagd om mee te gaan naar het picnic electronic festival. Aangezien ik mijzelf had aangenomen geen nee te zeggen de eerste dag, besloot ik uiteraard om mee te gaan. Het was een super leuk festival boven op de berg in Montjuich, en had m'n eerste sangria te pakken!

De volgende dag begon om 08:00 m'n eerste schooldag. Hier werd duidelijk wat de klasindeling zou zijn en welke uren je les hebt. Deze week heb ik in de middag les van 15:00 tot 19:00. Op zich nog prima uren, zo kom je namelijk makkelijk in het Spaanse ritme. Lunch rond 14:30 en diner om 22:00. M'n klas bestaat uit 8 personen, waarvan er 5 uit Zweden komen. Allemaal zijn rond dezelfde leeftijd. Na school met m'n klasgenoten en Italiaanse huisgenoot besloten om nog een hapje te eten in de stad. M'n eerste Paella was een feit.

De rest van de week heb ik t/m donderdag les gehad en 's ochtends naar het strand gegaan of even de stad in om een beetje rond te slenteren. Je voelt meteen de rust die de mensen hier uitstralen. Het maakt niet uit of je laat bent of als je een metro mist. Dit is misschien tegelijkertijd wel de reden dat het een tweede wereld land is, maar in vergelijking tot ons leven in Nederland voelt het wel fijn voor de verandering. Ik begrijp meteen, waarom mensen verliefd worden op de stad. Het heeft alles, het is groot maar straalt ook rust uit en het heeft een mooi oud centrum en een strand! Het weer is ook super, 27graden en veel zon! Na een week tijd ga ik al leuk om met de meiden uit m'n klas en zo af en toe gaan m'n huisgenoten mee op stap of een hapje eten in de stad.

Anyway.. Een kleine update voor nu, maar het geeft alvast een indruk van m'n leven in Barcelona.

Adios, Besos
Sabine :)


  • 14 September 2015 - 08:44

    Danielle Gouverneur:

    Hola Sabine! Leuk om te lezen dat alles goed gaat de eerste week! Barcelona is zeker een stad om verliefd op te worden. Cuidate mucho! Besos, Danielle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 September 2015

Hola Barcelona

13 Oktober 2013

Tripjes en nog eens tripjes!

02 September 2013

Hey hey Sweden!
Sabine

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1430
Totaal aantal bezoekers 3773

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: